Waarom jij jouw prijzen kan verhogen in de salon
Het is niemand ontgaan, overal stijgen de prijzen. Van de boodschappen tot de uitjes, van de energieprijzen tot de benzine. Ook in jouw salon is een prijswijziging dus erg aannemelijk voor jouw klanten. Maar hoe ga je dit uitleggen aan jouw klanten? Wij helpen.
Vaste lasten stijgen
Zoals iedereen momenteel wel merkt, stijgen de prijzen voor het gas en elektra. Ook voor jouw salon zal je meer kwijt zijn voor de verwarming, het warme water en andere zaken die gas en/of elektra gebruiken. Mede hierdoor kan het zijn dat jij genoodzaakt bent om jouw prijzen ook wat te verhogen om de stijgende vaste kosten eruit te blijven halen.
Dit probleem snappen jouw klanten wel. Zelf hebben ze er immers ook last van.
Inkoopprijzen stijgen
Niet alleen de vaste lasten stijgen, maar ook veel producten zullen stijgen in prijzen de komende tijd. Veel prijzen zijn al aangepast, de productiekosten zijn immers ook hoger geworden want ook die bedrijven en fabrieken hebben last van stijgende vaste kosten. Maar daarnaast zijn ook een hoop grondstoffen duurder geworden. Dat alles bij elkaar is dus een grote oorzaak van de prijsstijgingen, ook voor de inkoopprijzen van jouw producten.
kan je ervoor kiezen om zelf minder marge te rekenen, maar dat is natuurlijk maar tot een bepaalde maten te doen. Daarom zal je zien dat veel collega salons ook hun prijzen verhogen door deze stijgende inkoopprijzen door te rekenen aan de klanten.
Meer ervaring
Buiten de stijgende kosten, wordt jij zelf als kapper ook steeds meer waard. Niet alleen leer je steeds meer, maar je wordt ook sneller, effectiever en handiger in jouw behandelingen. Zie het als jouw vorm van salarisverhoging/opslag/promotie. Iemand die al jaren ervaring heeft, mag uiteraard hier best iets voor rekenen. Dus reken jouw ervaring ook zeker mee en leg dit uit als jouw klanten vragen waarom de prijzen verhoogt zijn.
Natuurlijk vind niemand het leuk om teveel te betalen. Hou daarom de stijging in de prijzen wel reëel zodat je ze altijd kan uitleggen. Met jouw uitleg kunnen klanten er namelijk niet meer omheen. Jouw ervaring is het immers waard!