Schwarzkopf
Schwarzkopf staat al meer dan 111 jaar voor innovatie, betrouwbaarheid, kwaliteit, vertrouwen en competentie. De passie van dit beroemde haarmerk is het creëren van mooi...
Schwarzkopf
Schwarzkopf staat al meer dan 111 jaar voor innovatie, betrouwbaarheid, kwaliteit, vertrouwen en competentie. De passie van dit beroemde haarmerk is het creëren van mooi haar en dit komt tot uiting in de producten. Daarnaast zijn de ASK Academies van Schwarzkopf erkende centra van hoog niveau die overal ter wereld kappers trainen en inspireren.
Schwarzkopf Professional heeft zijn doeltreffendheid bewezen als overkoepelend merk van legendarische productmerken, zoals Gliss Kur, Got2B en Taft (nu uitsluitend beschikbaar bij supermarkt en drogist). Het getekende logo staat op elke verpakking en word took mee genomen in elke tv-commercial. Al 11 opeenvolgende jaren is Schwarzkopf verkozen als ‘Most Trusted Brand’ in de jaarlijkse enquête van Readers’s Digest over merkvertrouwen waarin productkwaliteit, prijs-kwaliteitverhouding, imago en de mate waarin het merk beantwoordt aan de wensen van de consument centraal staan.
Hans Schwarzkopf
Schwarzkopf Professional is ontstaan in 1898, wanneer de Berlijnse apotheker Hans Schwarzkopf een parfumafdeling opent in zijn apotheek. Omdat hij niet tevreden was over het aanbod van dure oliën en de ruwe zepen die gebruikt worden om haar te wassen brengt hij een ‘poeder shampoo’ op de markt die oplost in water. Het is direct een succes.
In 1927 introduceert hij de eerste vloeibare shampoo ter wereld. De vraag naar dit innovatieve product zorgt voor een snelle groei en bespoedigd de opening van het ‘Schwarzkopf Instituut voor Haarhygiëne’, het eerste kapperstrainingscentrum.
In de jaren die volgen introduceert Schwarzkopf in Duitsland het eerste koude permanent waarmee vrouwen hun haar permanente golven geven zonder dat ze hun haar tot 100 graden hoeven te verhitten. Ook wordt Poly Color gelanceerd; het eerste kleur product door consumenten thuis te gebruiken.
In 1991 is Schwarzkopf wederom toonaangevend op het gebied van de trends in de richting van natuurlijke producten. Het cosmeticamerk lanceert Igora Botanic, een semipermanente kleur met als basis een biologisch afbreekbare formule op plantaardige basis, vrij van pesticiden, herbiciden en fungiciden.
Vier jaar later neemt Henkel Schwarzkopf over en wordt direct een leidende Europese leverancier op het gebied van haarcosmetica.
Wereldwijde succes
Schwarzkopf & Henkel is nu één van de grootste cosmeticabedrijven ter wereld. Ze hebben wereldwijd klanten in 125 landen. De uitgebreide portfolio bevat de beste en meest populaire merken op het gebied van kleurproducten, styling, haarverzorging, toiletartikelen, huidverzorging, mondhygiëne en geuren.
Schwarzkopf staat anno 2015 op vierde plaats van merken die exclusief in professionele kapsalons worden gebruikt.
- Een 11 voor service
- Alles voor elke kapper
- Alleen voor professionals
Overige categorieën in Merken
Schwarzkopf
Schwarzkopf
Schwarzkopf staat al meer dan 111 jaar voor innovatie, betrouwbaarheid, kwaliteit, vertrouwen en competentie. De passie van dit beroemde haarmerk is het creëren van mooi haar en dit komt tot uiting in de producten. Daarnaast zijn de ASK Academies van Schwarzkopf erkende centra van hoog niveau die overal ter wereld kappers trainen en inspireren.
Schwarzkopf Professional heeft zijn doeltreffendheid bewezen als overkoepelend merk van legendarische productmerken, zoals Gliss Kur, Got2B en Taft (nu uitsluitend beschikbaar bij supermarkt en drogist). Het getekende logo staat op elke verpakking en word took mee genomen in elke tv-commercial. Al 11 opeenvolgende jaren is Schwarzkopf verkozen als ‘Most Trusted Brand’ in de jaarlijkse enquête van Readers’s Digest over merkvertrouwen waarin productkwaliteit, prijs-kwaliteitverhouding, imago en de mate waarin het merk beantwoordt aan de wensen van de consument centraal staan.
Hans Schwarzkopf
Schwarzkopf Professional is ontstaan in 1898, wanneer de Berlijnse apotheker Hans Schwarzkopf een parfumafdeling opent in zijn apotheek. Omdat hij niet tevreden was over het aanbod van dure oliën en de ruwe zepen die gebruikt worden om haar te wassen brengt hij een ‘poeder shampoo’ op de markt die oplost in water. Het is direct een succes.
In 1927 introduceert hij de eerste vloeibare shampoo ter wereld. De vraag naar dit innovatieve product zorgt voor een snelle groei en bespoedigd de opening van het ‘Schwarzkopf Instituut voor Haarhygiëne’, het eerste kapperstrainingscentrum.
In de jaren die volgen introduceert Schwarzkopf in Duitsland het eerste koude permanent waarmee vrouwen hun haar permanente golven geven zonder dat ze hun haar tot 100 graden hoeven te verhitten. Ook wordt Poly Color gelanceerd; het eerste kleur product door consumenten thuis te gebruiken.
In 1991 is Schwarzkopf wederom toonaangevend op het gebied van de trends in de richting van natuurlijke producten. Het cosmeticamerk lanceert Igora Botanic, een semipermanente kleur met als basis een biologisch afbreekbare formule op plantaardige basis, vrij van pesticiden, herbiciden en fungiciden.
Vier jaar later neemt Henkel Schwarzkopf over en wordt direct een leidende Europese leverancier op het gebied van haarcosmetica.
Wereldwijde succes
Schwarzkopf & Henkel is nu één van de grootste cosmeticabedrijven ter wereld. Ze hebben wereldwijd klanten in 125 landen. De uitgebreide portfolio bevat de beste en meest populaire merken op het gebied van kleurproducten, styling, haarverzorging, toiletartikelen, huidverzorging, mondhygiëne en geuren.
Schwarzkopf staat anno 2015 op vierde plaats van merken die exclusief in professionele kapsalons worden gebruikt.