Wella
Wella Professionals is een Duitse firma in cosmeticaproducten, hoofdzakelijk voor haarverzorging.<br />Al 130 jaar biedt Wella Professionals innovati...
Wella: Het merk
Wella Professionals is een Duitse firma in cosmeticaproducten, hoofdzakelijk voor haarverzorging.
Al 130 jaar biedt Wella Professionals innovaties en services waarmee haarstylisten van over de hele wereld hun creativiteit en passie de vrije loop kunnen laten
Het levert producten en apparaten voor de consument en voor professioneel gebruik in haarsalons. Ook verkopen zij cosmetica en parfums onder verschillende merknamen.
De gescheidenis
De geschiedenis van het bedrijf gaat terug tot 1880 toen Franz Ströher als volledig gediplomeerd kapper zijn eigen bedrijf begon in tule, de basis van pruiken.
In 1894 is de vraag hiernaar zo groot dat hij zijn eigen fabriek opzet in Saksen. Dertig jaar later bedenken de zonen van Franz de merknaam ‘Wella’, naar het Duitse woord voor golf, wat verwijst naar de draagbare omvormingsmachine die zij hebben ontwikkeld voor permanente haargolven.
Na de Tweede wereldoorlog breidde Wella zich steeds meer Internationaal uit en verkoopt het haarmerk hun Koleston tubes 5,5 miljoen keer.
In 1980 viert Wella haar 100-jarig bestaan en de verkoop overstijgt de grens van 1 miljard DM. In 1983 werd het een beursgenoteerd bedrijf. De parfums en cosmetica producten die Wella door de jaren heen kocht werden ondergebracht in de dochtermaatschappij Cosmopolitan Cosmetics. Dat heeft verschillende licentie-overeenkomsten voor parfum merken zoals Gucci, Naomi Campbell en Escada.
In 2003 werd het haarmerk Wella Professionals gekocht door Procter & Gamble. De haar- en parfum producten van beide bedrijven werden samengevoegd en in 2006 doorverkocht aan Mäurer & Wirtz.
Wella's creative directions
Eugene Souleiman en Josh Wood zijn anno 2015 de twee creatieve breinen achter Wella. Eugene is een van de meest invloedrijke hair stylisten op het moment, een echte pionier wie de trends neerzet die andere stylisten wereldwijd volgen. Als Global Creative Director van Wella Professionals staat hij bekend om de risico’s die hij neemt met kleuring en lengte.
De hairstylist Josh Wood staat bekend als werelds meest gerespecteerde hairstylist op het gebied van kleuring en mag zichzelf Wella Professionals Global Creative Director of Colour noemen.
Zijn talent voor creatieve and innovatieve technieken in kleuring hebben gezorgd voor een groot aantal volgelingen en trends zoals ‘hyper natural’, ‘power blonde’ en ‘couture punk’.
Naast zijn functie bij Wella zet Josh zich ook in voor het klaarstomen van de volgende generatie haarstylisten.
Wella vandaag
Vandaag de dag is Wella nog steeds innovatief met de onlangs gelanceerde Koleston Perfect Innosense, met ME+ molecule. Naar eigen zeggen is het product en de bijbehorende behandeling er klaar voor om de hele kapperswereld te veroveren.
- Een 11 voor service
- Alles voor elke kapper
- Alleen voor professionals
Overige categorieën in Merken
Wella
Wella: Het merk
Wella Professionals is een Duitse firma in cosmeticaproducten, hoofdzakelijk voor haarverzorging.
Al 130 jaar biedt Wella Professionals innovaties en services waarmee haarstylisten van over de hele wereld hun creativiteit en passie de vrije loop kunnen laten
Het levert producten en apparaten voor de consument en voor professioneel gebruik in haarsalons. Ook verkopen zij cosmetica en parfums onder verschillende merknamen.
De gescheidenis
De geschiedenis van het bedrijf gaat terug tot 1880 toen Franz Ströher als volledig gediplomeerd kapper zijn eigen bedrijf begon in tule, de basis van pruiken.
In 1894 is de vraag hiernaar zo groot dat hij zijn eigen fabriek opzet in Saksen. Dertig jaar later bedenken de zonen van Franz de merknaam ‘Wella’, naar het Duitse woord voor golf, wat verwijst naar de draagbare omvormingsmachine die zij hebben ontwikkeld voor permanente haargolven.
Na de Tweede wereldoorlog breidde Wella zich steeds meer Internationaal uit en verkoopt het haarmerk hun Koleston tubes 5,5 miljoen keer.
In 1980 viert Wella haar 100-jarig bestaan en de verkoop overstijgt de grens van 1 miljard DM. In 1983 werd het een beursgenoteerd bedrijf. De parfums en cosmetica producten die Wella door de jaren heen kocht werden ondergebracht in de dochtermaatschappij Cosmopolitan Cosmetics. Dat heeft verschillende licentie-overeenkomsten voor parfum merken zoals Gucci, Naomi Campbell en Escada.
In 2003 werd het haarmerk Wella Professionals gekocht door Procter & Gamble. De haar- en parfum producten van beide bedrijven werden samengevoegd en in 2006 doorverkocht aan Mäurer & Wirtz.
Wella's creative directions
Eugene Souleiman en Josh Wood zijn anno 2015 de twee creatieve breinen achter Wella. Eugene is een van de meest invloedrijke hair stylisten op het moment, een echte pionier wie de trends neerzet die andere stylisten wereldwijd volgen. Als Global Creative Director van Wella Professionals staat hij bekend om de risico’s die hij neemt met kleuring en lengte.
De hairstylist Josh Wood staat bekend als werelds meest gerespecteerde hairstylist op het gebied van kleuring en mag zichzelf Wella Professionals Global Creative Director of Colour noemen.
Zijn talent voor creatieve and innovatieve technieken in kleuring hebben gezorgd voor een groot aantal volgelingen en trends zoals ‘hyper natural’, ‘power blonde’ en ‘couture punk’.
Naast zijn functie bij Wella zet Josh zich ook in voor het klaarstomen van de volgende generatie haarstylisten.
Wella vandaag
Vandaag de dag is Wella nog steeds innovatief met de onlangs gelanceerde Koleston Perfect Innosense, met ME+ molecule. Naar eigen zeggen is het product en de bijbehorende behandeling er klaar voor om de hele kapperswereld te veroveren.